fredag 7 september 2007

Jag är ett tuggummi

Jag skrev en text till en tidning häromdagen, och skulle som ersättning få hämta ut kläder i en butik. De föreslog butiken S.O.M, som var en ny upplevelse för mig. Sanna och jag gick dit tillsammans i onsdags, och båda hittade snabbt saker som kunde skänka oss lite shoppinglycka. Det blev en tröja för mig, och en kappa för henne. Dessutom spanade jag in flera saker som jag kände skulle tvinga mig att återvända.

Redan igår gick jag dit igen, och köpte ett par skor från Spring Court. De var snygga, givetvis, men det var två andra saker som fick mig att köpa dem. Dels levererades de i en plåtask som var hur snygg som helst. Dels luktade de mint. Jag, som alltid haft problem med illaluktande fötter, går nu runt som ett levande tuggummi och sprider väldoft runt mig. Det är fantastiskt.

I och med det här inlägget framstår jag som en ytlig person med stort intresse för shopping. Dessutom kan man få intrycket av att det här är en blogg som på vissa bloggportaler skulle passa in under kategorin "mode". Båda sakerna får mig mest att småfnissa lite, och tänka: "Ni skulle bara veta".

3 kommentarer:

Anonym sa...

..att du går in på en offentlig toalett för att byta kläder så fort du har köpt nya? Att du sov med dina nya skor i famnen i natt, och jag snällt fick hålla mig på behörigt avstånd? Att du vägrar ta av dig dina nya jeans?

Anonym sa...

Dagens outfit next!

Mårthen sa...

Ha ha. Jo, det skulle väl vara det då. Avslöja mig inte!