måndag 16 juli 2007

Svar på tal

Jag fick ett mail. En av de personer jag nämnde i mitt inlägg Atenmannen och jag visade uppskattning genom att höra av sig. Eftersom det inte finns någon kommentarfunktion här tycker jag att det minsta jag kan göra är att bjuda på att hans svar blir publicerat.

HEJ HEJ! …gamle bekanting Mårthen Gunnarsson.

För Du skriver ju på en webbplats som heter Kollegiet.nu –handlar detta omskollärare?- att Du har ”stött på mig”.
Som Du skriver i en text ..heter det blogg? med rubriken ”Atenmannen och jag”.
Å så att Du påskriver mig som rättshaverist –samtidigt som Du meddelar att Du inte begriper vad jag håller på med. Jaja, Du upplever Dig alltså som en Gud på Jorden.

Men låt mig då, i alla fall få försöka, att skingra Dina dimmor, med att enkelt säga, att jag håller på med att Du kan sova gott om natten.
Att Du skall ..förhoppningsvis slippa att t.ex. bli väkt mitt i natten av uniformer, som sliter upp Dig ur sängen och drar i väg Dig till förhör; för något som Du har skrivit eller gjort.
Och att jag har vigt mitt liv för denna saken …mja, det är inte mer vigsel än att inte heller jag vill bli väkt mitt i natten.

Å så är det inget faktum, …i alla fall inte än; och väl mer åt att det inte heller skall bli. Att man benämner Västerås kommun för Västerås ”stad”.

-Var kan jag kommentera denna Din text?

Med hälsning
Bengt-Olof Gavne, Västerås

Tack Bengt-Olof! Du, och de andra som jag nämnde i mitt inlägg, fortsätter att växa i respekt varje dag som går, och jag känner en stark värme.

Inga kommentarer: