lördag 6 september 2008

Dessa vackra maskiner

De maskinellt översatta texterna flödar på webben, och som jag tidigare visat här i bloggen kan det få smått fantastiska resultat. Idag när jag loggade in på Facebook möttes jag av en annons i högerspalten som var så vacker att jag bara måste dela med mig:

Du har ett budskap!
En vän älskar dig. Ta reda som!

I mina öron är det poesi, och betydligt mer spännande än den engelska versionen som bara vill försöker locka mig med en hemlig beundrare, för att få mig att lägga till en applikation.

Jag har ett budskap. Självklart.

En vän älskar mig, det är fint.

Ta reda som. Varför inte? Det är nydanande, lite mystiskt, och ganska obegripligt. Men jag blir sugen på att följa uppmaningen. Resten av den här kvällen ska jag ägna åt att ta reda som. Önska mig gärna lycka till.

5 kommentarer:

Anonym sa...

AGH! Är du igång igen?! Ujuj, nu har jag några inlägg att läsa ifatt... Roligt!

Anonym sa...

Är du helt säker på att det verkligen är en vän? Det kan ju faktiskt lika gärna vara en val! :)

Mårthen sa...

Oj. Det där var bara ett stavfel, och jag ändrar genast.

Sara Ödmark sa...

Ta reda som? Mystiskt.

Mårthen sa...

Ja. Och lite vackert. Tycker jag.