lördag 8 mars 2008

Bloggar jag verkligen?

Det finns en gräns för hur länge man kan avstå från att göra något, och fortfarande med sanning hävda att det är något man brukar ägna sig åt. Vad gäller mig och bloggandet så började den gränsen nu bli nådd. Ett tag kunde jag säga att det var ett tag sedan jag skrev ett inlägg. Sen var jag tvungen att erkänna att jag tagit mig en liten paus. Som blev en lång paus. Och nu närmade jag mig den kritiska gränsen där jag antingen var tvungen att säga att jag slutat blogga, eller helt enkelt ta mig i kragen.

Jag valde kragen. Kragar är underskattade, och behöver ibland tas i.

Så nu kör vi igen. Må det bära eller brista.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bra att du börjat blogga igen, det gillar vi!

Anonym sa...

jag känner igen mig i det där med gränser; jag är vegan, men äter var och varannan dag animaliska produkter såsom mjölk, smör och ost, ändå fortsätter jag kalla mig vegan. Nån gång måste jag ju inse att jag inte är vegan utan vegetarian, att jag måste ge upp mina veganideal och helt enkelt erkänna att de är för svåra att leva upp till...