söndag 6 januari 2008

Evighetsmaskinen

Jag håller sedan en tid tillbaka på att söka jobb. I en sådan process börjar man lätt att fundera. Har jag valt rätt bana? Borde jag ha valt annorlunda tidigare i livet? Vilken väg ska jag gå?

Bland annat började jag att fundera över vad jag drömde om att göra som litet barn. Först ville jag bli "Däck-Johnny", som var den man vände sig till i Karlstad om man behövde byta däck. De planerna la jag ner. Sedan hade jag diverse olika idéer, allt från hemmamiljonär eller president till filmstjärna, pilot eller cyklist. Ganska tidigt började jag fundera på journalist, vilket jag också sedemera blev. En kort period var jag även väldigt inne på att bli uppfinnare. Jag satt ofta på mitt pojkrum och uppfann saker. Mitt viktigaste bidrag till mänsklighetens utveckling blev liggande i en byrålåda, och först nu, drygt tjugo år senare, lanserar jag det. Evighetsmaskinen.



Siffrorna anger vikt i kilo. Som ni ser är den genial. Snurrar runt i evighet, utan någon ytterligare kraft som driver den. Klimatvänligare kan det knappast bli. Ska nog se till att söka patentet nu, innan någon annan hinner före. Det här kommer att revolutionera all modern teknologi.

Mårthen Gunnarsson, uppfinnare. Sug på den.

4 kommentarer:

Jens sa...

Jag har ju hört om din evighetsmaskin tidigare. Och varit skeptisk. Det var jag även efter att ha sett din skiss nu. Men, sen insåg jag det geniala i den. När "sexorna" kommer över på den sidan där "niorna" är blir "sexorna" ju "nior". Rent grafiskt i alla fall. Och på så sätt fungerar din evighetsmaskin.

Mycket imponerande!

Mårthen sa...

Klart den fungerar. Det är ju det som är grejen.

Din vän sa...

Att vara journalist är väl nästan att vara en evighetsmaskin också. Vi skapar nyheter hela tiden, i ett, i ett.
RS
kulturbloggen.com

Anonym sa...

Jag måste bara tillägga att uppfinnaren antingen är en lyckad komiker eller så är han en misslyckad uppfinnare! Du kan börja med att hitta ett ämne som ändrar vikt när man vänder på den, sen kan du börja drömma om din karriär.
tack för mig=)